Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részletek #27 (Ármány és kézfogó/Richárd - cselekményleírást tartalmaz!)

1900. november 22.

Nem arról vagyok híres, hogy unatkozzak. Az a nap pedig meglepetéseket tartogatott számomra, ráadásul úgy, hogy a meghökkenés okozója jelen sem volt.
A megérzéseim vezettek rá, hogy mihamarabb visszatérjek a villába. Kora reggel konflist fogtam, és amint üdvözöltem a ház népét, Gáspár bácsit ösztökéltem munkára. Az istállóban félrevonulva mélyültünk a feladatban, amiről azóta sem tettem megemlítést, pedig visszagondolva akár fontos is lehetett volna az esetünk szempontjából.
A nyugodt töprengést csak Terka néni tudta megzavarni a kora délután folyamán, aki sürgetett, hogy térjek vissza mihamarabb a villába, mert valaki beszélni akart velem. Úgy véltem, hogy Mili talált ki valamit, de a drága szakácsnőnk arcán kiülő aggodalom nem épp arra utalt, hogy holmi női csevegésre invitálnak be a házba.
– Mili kisasszonynál csodásabb teremtést nem ismerek, de miként mondani tetszik, az impulzív természete… – hallom az ajtó mögött állva, de a hang gazdáját nem ismertem fel. Feszülten kopogtam be, megszakítva a fellengző dicséretet.
– Hallom, keresnek – szóltam be a helyiségbe ingerülten, mivel nagyon bosszantott, hogy megzavartak. – Csak néhány percem van. Gáspár bácsival épp… Nocsak, a Tarján úr! – lepődtem meg, amint megláttam Vilmost.
– Bocsásson meg, hogy zavarni merészelem, de a hír, amit hoztam, úgy vélem, sokkal fontosabb, mint a lovak, a széna, vagy akármi más az istálló környékén – jegyezte meg Tarján, amire csak meglepetten néztem végig rajta. Tényleg nem értettem, hogy mi lehetett neki fontosabb dolog, mint számomra az, amit Gáspár bácsival próbáltunk kivitelezni.
Édesanyám is érdeklődőn állt szigaretlivel a kezében, mert Vilmos állítása szerint tudja, hol tartózkodik Mili.
– Ezek szerint itthon nincs – biccentettem, magam is szigaretlire gyújtva. – Furcsállottam is, hogy bár én kivételesen a villában tartózkodom, ő ma még egyszer sem rontott rám a kiszámíthatatlan szeszélyeivel.
Tudtam, hogy minden határon túlmentem, de akkor pont az utolsó gondolatom volt a szeleburdi leányzó, végül pedig kiderült számomra, nem is lehetett biztosabb helyen, ahol talán képesek lehettek szemmel tartani.
– Állítólag erővel betört a Pallavicini palotába, és ott botrányt okozott. A ház portása riasztotta a környéken posztoló rendőröket, akik épp akkor értek a helyszínre, mikor Mili egy üveg tintát vágott Bissingen gróf titkárának fejéhez. – mesélte ez a szituációt Vilmos, de az utolsó pontnál túlzottan is eleresztettem a képzeletem, emiatt akaratlanul felnevettem. Tintát?
Mégis sikerült aznap meglepnie Milinek ezzel a machinációjával, és nagyon sajnáltam, hogy legközelebb csak este jutott eszembe, valamit teljesen elfelejtettem. Végigpörgettem a fejemben a délutáni eseményeket, a következményekkel is foglalkozni akartam, mikor a Kaszinó szobájának ágyában fekve hirtelen kinyitottam a szemeim. Elfelejtettem elmenni Miliért!
Már látom előre, hogy édesanyám gyilkos tekintettel fogad, amint megtudja, hogy a kelleténél tovább tartottam benn a kis védencét, de sajnos ez a feladat megmaradt másnap reggelre. Minél több a feladatom, annál nagyobb a hibázási lehetőség, és akkor olyan fontos dolgot feledtem el, amiért tudtam, nincs bocsánat. Viszont, ha tanult volna az esetből a kis segédem, talán hasznosnak is vélhettem akkor ezt a felelőtlen döntésem, hogy nem rohantam az éjszaka közepén érte, de erre csak napok, hetek múltán jöttem rá, ez mekkora hatással volt Milire a meggondolatlan tettének következménye.


Az fikció az alábbi könyvekhez kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat Ármány és kézfogó című könyve.




Kép: Pinterest

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #20 (Szer'usz világ alternatív folytatás)

Ambrózy villa, Buda, 1901. augusztus Ambrózy báró beinvitálta a vendégeit a dolgozószobájába. Három vendége közül kettő kérés nélkül leült a helyiségben levő kanapéra. Feleségét az íróasztalához vezette, míg ő hanyag eleganciával a kanapé melletti fotelbe helyezte el magát. Miután szivarját meggyújtotta, a három csendben levő nőhöz szólt: – Örülök, hogy ismételten három gráciával tölthetem a délutánom. – Mi lesz a feladatom Richárd? – kérdezett rá Mili, nem foglalkozva férje megjegyzésével. – Nos Mili, egészen szép históriát kerekített az esetekhez, de úgy vélem, még van lemaradása. – Ugye meg tetszik írni, hogy ollan bátor voltam és kiszabadítottam Milikét? – csipogta izgatottan Mári. – Én inkább vakmerőségnek mondanám… – jegyezte meg a báró úr. – Magának minden vakmerőség, amit egy nő merészel tenni, miközben elképzelése szerint azt csak is férfi teheti meg – szólalt meg élesen Emma. Mindhárman kíváncsian tekintettek Emmára, nem tudva, mit forgat a fejében. Ambrózy báró a fotelben ül

Békebeli fanfiction részletek #25 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás, szilveszteri összejövetel)

Pest, 1901. december 31. A hideg idő ellenére meleg és családias összejövetel kerekedett a pesti Sugárút egyik palotájának lakásában. A kavargó hó is még ünnepibbé tette az összegyűlt társaság hangulatát. Az épülettel szemben lévő Operaház zsongása nem zavarta meg a lakás melegébe bekuckózott családot. Ahogyan az éjféli harangszó felcsendült, a beszélgetés zsibongását felváltotta a pezsgős poharak kristályos csengése. Köszöntések garmada hangzott el, nem tudva, mit hoz a következő év. A házigazda önfeledt mosolyát csak az édesanyja tudta kordában tartani. – Nemsokára apa lesz, ajánlott lenne kicsit pihennie – javasolta fiának a grófnő. – Majd tájékoztatom a bűntények elkövetésére készülődőket, hogy legyenek türelemmel – emelte meg sokadik alkalommal a poharát Ambrózy báró. – Ha pedig a gyerektől nem tud aludni, akkor minden bizonnyal a gazfickókat fogja hajkurászni – lépett a báró mellé a felesége. – Szer'usz világ a tabáni alvilágnak – szólalt meg a komorna csuklások kíséretével.

Békebeli fanfiction részlet #11 (Nász és téboly, Szer'usz világ, A Barnum-rejtély fiktív folytatás, Richárd)

Buda, Ambrózy villa, 1901. augusztus  – Az a sunyi alak a Tabánban bujkál… – morogtam bosszúsan, követve a laborszobában levő szőnyeg futómintáját a lábaimmal, belemélyülve egy piti lopási esetbe. A tettes két napja meglépett, miután egy pesti üzletből lopott, miközben hallottam hírét, hogy a közelben mászkál. Nem szokásom lopási esetekkel foglalkozni, most viszont valamiért Rudnay megkért, hogy járjak utána az ügynek. – Ezek szerint bármikor belefuthatunk. – hallottam meg a széken ücsörgő Mili biztatását, miközben a szemlébe pillantva rájöttem, hogy kettőnk közül melyikünk a lelkesebb. Már tegnap megfordult a fejemben, talán nem is én lettem megbízva a feladattal. – Nem hiszem, hogy önként a környékre merészkedne, hiszen nem villákat rabol ki. – jegyeztem meg, annyi időre megtorpanva, míg az asztalról el nem vettem egy szál szigaretlit, és meggyújtottam. – Mégis, mekkora esély van rá, hogy valaki egy női divatszalont fosszon ki? – érdeklődött Mili kíváncsi tekintettel az arcán. – Azt

Békebeli fanfiction részletek #26 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás)

A házaspár frissen kialudva ült asztalhoz reggelizni a lakásuk étkezőjében. Csendesen fogyasztották a pirítós kenyeret, a szalonnát és kolbászt, végül a férfi ölébe véve a friss napilapot készült fel a napra. A kávéjába néha belekortyolva lesett fel a vele szemben ülő nőre. – Talán nem ízlik a reggeli? – érdeklődött fürkésző tekintettel Richárd. Az újságtól is jól látta, hogy a nő elé tett tányérból valószínű evett, így azonnal sejteni kezdte, hogy nem étvágytalanság lesz az ábrándozó tekintet oka. – Olyan szokatlan, hiszen pár hete még… – felelte halkan Mili. – Azt hittük, hogy a sitiben fog raboskodni, míg a naccságos úr pediglen nem nyitja reánk többet azt a röngenyes szemét – locsogott Mári a falhoz lapulva. – Márika! – szólalt meg egyszerre a házaspár, a szalonban toporgó komornára. – Talán nem tetszettek tudni, hogy a reggelinél én is benn vagyok? – kérdezte meg sem szeppenve a kicsi komorna. – Igaz, nem szoktam hozzá a szolgák társaságához – felelte őszintén Richárd. Mili mindez