Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részletek #29 (Szer’usz világ folytatása, A Barnum-rejtély eltérő folytatása/Richárd - hazatérés)

Pest, 1901. április 2–8.

    Vannak olyan pillanatok az életben, amikor nem lehet eldönteni, félve vagy örömmel izguljak a rám váró eseményekre. Ilyen helyzet állt elő, mikor konflisban ülve indultam haza. Édesanyám kíséretében távoztam a kórházból, Milit otthon marasztalta, valószínű azért, hogy megfelelően fogadhassanak mondhatni újdonsült otthonomban, amiben alig volt alkalmam tartózkodni.

    – Fogadom, mindent felforgattak a lakásban – szólaltam meg, amint elhagytuk a Lánchidra vezető utcát és ráhajtottunk a Sugárútra.
    – Annyit nem voltál távol. Legyél türelmes, hiszen még csak most tanul bele a dolgokba, miközben a komornája is nevelésre szorul – felelte édesanyám, szeméből türelemre intés kérelme tükröződött.
    – Csak melyikük neveli a másikat? – sóhajtottam kellemetlen érzésekkel telve, egy pillantást vetve az ablakon keresztül látható épületek felé. Akkor már aggódni kezdtem a negyed órán belül megtörténő hazatérésem kapcsán.
    – Látja fiam, ezzel sem kell foglalkoznia – mosolya arra engedett következtetni, hogy tudja, csak iróniából tettem fel a kérdést. Viszont végig gondolva a helyzetem, inkább lázadni támadt kedvem a kijelentésére.
    – Dehogynem, percek kérdése és utána egész nap körülöttem fognak sertepertélni.
    – Más férfi örülne ennek a kiváltságnak – csitított le a türelem nagyasszonya, akit csak csodálni tudtam a képességét illetően.
    Szúrós tekintettel néztem édesanyámra, aki jól tudta, hogy nem szokásom úgy viselkedni, mint az átlagos főnemesek. Mintha megfeledkezett volna arról, hogy kihez kényszerítettek házasságra és a feleségem milyen elszánt komornát szerzett maga mellé. Vagy ennyire hétköznapi dolog, hogy az asszony besegít a férje munkájába, miközben a komornájuk kimenti őket a bajból, ha éppen a drága feleséget benn marasztalja a hatóság a fogdában? Lehetelten helyzetnek tűnik, de ezek szerint az én életemben ez teljes mértékben elfogadott.
    – Csak azért jártam a Kaszinóba, hogy nyugtom lehessen, mentesülve a női locsogástól – jelentettem ki vehemensen.
    – Minden bizonnyal ezért járnak oda a férfiak, pedig te magad is tudod, hogy a családunkban élő nők többsége nem fecseg feleslegesen – vágott vissza édesanyám, akinek nem csak a hangjában, az arcán is kiütközött az ellenérzése a kijelentésemmel kapcsolatban.
    – Ezek szerint zavarja Mili jelenléte – szólalt meg, tovább ütve a vasat, látva, hogy nem tudok az előbbi kijelentésére reagálni. Valóban elérte a célját, helyette is én fújtattam, mivel a következtetése és az érzelmeim kicsit sem egyeztek Milivel kapcsolatban.
    – Amennyi időt töltöttem vele, ő zavar a legkevésbé – feleltem őszintén.
    – Most már a személyzet sem fogja megítélni, ha a dolgozószobájába invitálja a feleségét.
    – Na, de anyám! – hördültem fel, pedig tudtam, hogy előtte nem sok titkom volt. Végül megköszörültem a torkom. – Az igaz, hogy jól meg lett válogatva, kik segítenek a lakásban. Meg, ha szabad megjegyeznem, tudtommal egyik emberünk sem érdekelte, mennyi időt töltök Mili jelenlétében.
    – Ha felelhetek őszintén fiam, Terka és Gáspár is látott már velem együtt az életből eleget, hogy eldöntsük, éppen mit támogatunk. Úgy véltük, hogy tanultál a múltból, ráadásul jó hatással volt rád Mili, így elnézőbbek lettünk holmi megrögzött szabályoknál.
    – És amikor Triesztből hazatértem? Mi lett volna, ha visszaélek a helyzettel?
    – Ezt tudjuk, hogy nem történt volna meg – jelentette ki határozottan édesanyám.
    – Feltételezzük, hogy igen – koppantottam a sétapálcám a konflis padlójának, nyomatékosítva az elképzelésem.
    – Ugyan már Richárd, hiszen miután összeházasodtak sem élt vissza Milivel szemben.
    – Honnan feltételezi anyám, hogy…
    Megérkeztünk a bérpalotához, és választ nem kapva léptünk a járdára a konflisból.
    – Anyám – nyújtottam a kezem felé, hogy segítsek neki kiszállni, de közben titkon vártam, hogy választ kaphassak.
    – Mili viselkedése sokat elárult, mikor melletted láttam. – nézett sokat értőn a szemembe. – De ha nem így állna a helyzet, akkor is tudom rólad, hogy beleegyezés nélkül nem önkényeskedsz nőkkel szemben.
    Akaratlanul köszörültem a torkom, nem hozva fel semmi riposztot anyám megjegyzésére, mivel ha őszintén magamba nézek, tudom, hogy ismételten neki lesz igaza.
    Belépve a lakásba megcsapott az ebéd kellemes illata, Boskó segítőkészen üdvözölt, miközben a kabátom, a kalapom és a sétabotom a helyére tette. Mári szélvészként toppant elém, és köszöntése, botladozó pukedlije mosolyt csalt az arcomra. A tavaszi, kellemes idő sem melengetett meg ennyire lelkileg, mint ahogyan fogadtak a hazaérkezésemkor. Remek hangulatban tölthettem a nap többi részét.

    A nappali megszokott képet mutatta, a dolgozószobám asztalán sem volt semmi rendezve, de este, mikor a hálószobába betértem, felkészülve az alvásra, meghökkentem. Nem azon, hogy Mili az ágyban ücsörgött, hanem a kezében egy ismerős könyvet tartott. Egyből felismertem az egyik gyerekkori könyvem, és Andersen világának szürrealistása megborzongatott.
    – Örülök, hogy mesés hangulatban találom Mili – ültem le az ágyra, de a köntösömtől még nem szabadultam meg.
    – Amióta Boskó felolvasott Márinak, körbejárta a lakást a mesekönyv.
    – Akarom tudni, mi folyt itthon, míg távol voltam? – ültem le az ágy rám eső részére. – Andersen meséi nem mindig derűvel vannak átitatva.
    – Semmi szokatlan nem történt, ami ne történt volna meg velünk – nevetett fel Mili. Félretéve a könyvet átmászott az ágyon a térfelemre és mellém ülve a kezét a homlokomon végigsimította. Ekkor eszméltem fel, hogy bosszúsnak tűnhettem ráncolva a homlokom.
    Mili mondani akart valamit, de egy éles, zümmögő kis hang eltérítette rólam a gondolatait. Mint egy vadászkopó, egyből felpattant az ágyban és tüzetesen keresni kereste a szinte korainak tűnő kis moszkitót, ami valami csoda folytán a szobába repült. Ami inkább meglepett, hogy Mili minden tizenéves aktivitásával kezdte körbeugrálni a helyiséget és lelkesen csapkodott, amivel akaratlanul is nevetésre sarkallt. De nem akartam letörni a lelkesedését, nyugodt fejjel feküdtem le az ágyba és még a takarót is magamra húztam, mikor meghallottam, hogy a szúnyog az ágy fejtámlája felé közelített. Mili is észrevehette, mert szinte egy nagy ugrással az ágyban termett mellettem hason fekve, és annyira le akarta csapni a kis vérszívót, hogy nem izgatta, mennyire feltekeredett rá a hálóruha.
    Leoltottam a lámpát, így csak az ablakból kiszűrődő fényben kerestük tovább a bosszantó zavargónkat. Mili feladva csatlakozott az alváshoz, mivel pár percig nem hallottunk semmit. Valamelyest megnyugodtam, hogy legalább a figyelme elterelődött, és nem kezdett el kombinálni szeszélyes gondolatokat a közös ágy használatát illetően.
    Viszont amikor újra hallani kezdtük a zümmögést, mindketten a hang irányába néztünk. Megelégeltem a helyzetet, és amint megláttam ismét az ágytámlán a moszkitót, gondolkodás nélkül lecsaptam rá. Mindezzel nem is lett volna gond, ha nem csak egy karral kellett volna boldogulnom, mert egyrészt örültem, hogy lecsaptam a szúnyogot, de akkorát csaptam ezzel a támlára, hogy félő, az egész lakás hallotta. Harmadrészt pedig mindezt a bravúrt Mili feje felett sikerült véghezvinni, ami azt eredményezte, hogy majdnem rádőltem, ha nem támasztom továbbra is ki a karom.
    – Sikerült? – hebegte Mili, akit látszólag meglepett a reakcióm.
    – Még szép – morogtam vissza és igyekeztem a lábammal feljebb mászni az ágyon, hogy továbbra se essek rá az így is alig lélegző lányra.
    Megdermedve néztük egymást, és már nekem kezdett kínossá válni a helyzet, de a lábam sem mertem máshova mozdítani, mert túlontúl közel került Mili végtagjaihoz.
    – Lenne szíves és a két kezét tegye a mellkasomra, mintha eltaszítana – kértem meg a lehető legsemlegesebben, de Mili még zavarodottabban tekintett rám.
    – Miért taszítanám el?
    – Segítsen, fel akarok kelni, de a karomon támaszkodom, különben magára estem volna.
Milinek nem kellett kétszer mondani, puha kezeit a vállaimra helyezve lökött rajtam egyet, amivel végül a saját térfelemre gördülhettem. Fel is pattantam az ágyból, hogy a mosdótálhoz menve kezet mossak eltüntetve a vérszívó nyomát a kezemen.
    Visszatérve az ágyba alig vártam, hogy álomba merüljek, mert kezdtem fáradni. Viszont a nagy sóhaj, ami Mili felől hangzott, nem volt épp elégedettséget hangzó.
    – Ez nem jelenti azt, hogy eltaszítottalak – szólalt meg, mikor rátekintettem.
    – Nem is gondoltam erre – feleltem őszintén, végül úgy döntöttem, hogy oldalra fordulva Mili felé megfogtam az egyik kezét. Mielőtt lehunytam a szemeim, elégedett mosolyt láttam az amúgy gondtalan arcon, és tudtam, hogy most egy ideig nyugodtan fogok minden este aludni.

***

    A sötétségbe borult dolgozószobába belépve meglepődtem. Azonnal felkattintva a lámpa kapcsolóját teljes nyugalommal konstatáltam, hogy Mili az asztalon ülve várt engem. A kivillanó boka és az egyenes hát tartása mind arra következtetett, hogy okkal nem tart be bizonyos formaságokat.
    – Halljam, mi volt olyan halaszthatatlan, hogy még a lámpát sem használtál? Vagy pont erre vártál?
    – Nem értem, mire célzol – pironkodott Mili, úgy tűnt, akaratlanul is zavarba hoztam.
    – Mondd, hogy szándékosan hozod rám a frászt lehetőség szerint minden egyes nap.
    – Teljesen véletlen drága férjuram, hiszen te magad mondtad, hogy a meggondolatlanságom teremt a fejedre ősz hajszálakat, így az, hogy most éppen az íróasztalon ücsörgök, megjegyzem, teljesen megfontoltan, így mindez nem szabadna, hogy hatással legyen az agyi keringésének.
    – Teringettét! – böktem ki pislogva, és Mili helyett is vettem egy nagy levegőt, akiről sütött a diadalittas mosoly.
    – Most ez… hiszen… Mármint, elnézést, de…
    Kacagása szívemig hatolt, és szégyenkező, kisfiús mosollyal ráztam a fejem. Végigsimítottam ösztönösen a hajamon, de semmi értelmes mondat nem jött a számra. Végül leugrott könnyedén az asztalról és elébem lépett.
    – Milyen új ügyet tervelt ki? – kérdeztem rá, mivel legtöbb esetben egy új nyomozás lehetőségének fennállásakor szokott ennyire lelkes lenni és igyekszik megpuhítani, hogy őt is magammal vigyem.
    – Ó, hát ez nem olyan ügy – rázta a fejét Mili, de már sejtettem, hogy nem titkos liezonra számított rám várva a szobában. Helyette a karjait kinyújtva megölelt és mikor lehajoltam hozzá, a fülembe súgta látogatása célját.
    Az a mai napig nem tudom, miért ezzel a felvezetővel hozta a tudtomra a helyzetet, de az izgatottsága és a lelkesedése aznap akaratlanul rám ragadt.


Az fikció az alábbi könyvekhez kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat Szer'usz világ című könyve.



Kép: Pinterst

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #20 (Szer'usz világ alternatív folytatás)

Ambrózy villa, Buda, 1901. augusztus Ambrózy báró beinvitálta a vendégeit a dolgozószobájába. Három vendége közül kettő kérés nélkül leült a helyiségben levő kanapéra. Feleségét az íróasztalához vezette, míg ő hanyag eleganciával a kanapé melletti fotelbe helyezte el magát. Miután szivarját meggyújtotta, a három csendben levő nőhöz szólt: – Örülök, hogy ismételten három gráciával tölthetem a délutánom. – Mi lesz a feladatom Richárd? – kérdezett rá Mili, nem foglalkozva férje megjegyzésével. – Nos Mili, egészen szép históriát kerekített az esetekhez, de úgy vélem, még van lemaradása. – Ugye meg tetszik írni, hogy ollan bátor voltam és kiszabadítottam Milikét? – csipogta izgatottan Mári. – Én inkább vakmerőségnek mondanám… – jegyezte meg a báró úr. – Magának minden vakmerőség, amit egy nő merészel tenni, miközben elképzelése szerint azt csak is férfi teheti meg – szólalt meg élesen Emma. Mindhárman kíváncsian tekintettek Emmára, nem tudva, mit forgat a fejében. Ambrózy báró a fotelben ül

Békebeli fanfiction részletek #27 (Ármány és kézfogó/Richárd - cselekményleírást tartalmaz!)

1900. november 22. Nem arról vagyok híres, hogy unatkozzak. Az a nap pedig meglepetéseket tartogatott számomra, ráadásul úgy, hogy a meghökkenés okozója jelen sem volt. A megérzéseim vezettek rá, hogy mihamarabb visszatérjek a villába. Kora reggel konflist fogtam, és amint üdvözöltem a ház népét, Gáspár bácsit ösztökéltem munkára. Az istállóban félrevonulva mélyültünk a feladatban, amiről azóta sem tettem megemlítést, pedig visszagondolva akár fontos is lehetett volna az esetünk szempontjából. A nyugodt töprengést csak Terka néni tudta megzavarni a kora délután folyamán, aki sürgetett, hogy térjek vissza mihamarabb a villába, mert valaki beszélni akart velem. Úgy véltem, hogy Mili talált ki valamit, de a drága szakácsnőnk arcán kiülő aggodalom nem épp arra utalt, hogy holmi női csevegésre invitálnak be a házba. – Mili kisasszonynál csodásabb teremtést nem ismerek, de miként mondani tetszik, az impulzív természete… – hallom az ajtó mögött állva, de a hang gazdáját nem ismertem fel. Fesz

Békebeli fanfiction részletek #25 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás, szilveszteri összejövetel)

Pest, 1901. december 31. A hideg idő ellenére meleg és családias összejövetel kerekedett a pesti Sugárút egyik palotájának lakásában. A kavargó hó is még ünnepibbé tette az összegyűlt társaság hangulatát. Az épülettel szemben lévő Operaház zsongása nem zavarta meg a lakás melegébe bekuckózott családot. Ahogyan az éjféli harangszó felcsendült, a beszélgetés zsibongását felváltotta a pezsgős poharak kristályos csengése. Köszöntések garmada hangzott el, nem tudva, mit hoz a következő év. A házigazda önfeledt mosolyát csak az édesanyja tudta kordában tartani. – Nemsokára apa lesz, ajánlott lenne kicsit pihennie – javasolta fiának a grófnő. – Majd tájékoztatom a bűntények elkövetésére készülődőket, hogy legyenek türelemmel – emelte meg sokadik alkalommal a poharát Ambrózy báró. – Ha pedig a gyerektől nem tud aludni, akkor minden bizonnyal a gazfickókat fogja hajkurászni – lépett a báró mellé a felesége. – Szer'usz világ a tabáni alvilágnak – szólalt meg a komorna csuklások kíséretével.

Békebeli fanfiction részlet #11 (Nász és téboly, Szer'usz világ, A Barnum-rejtély fiktív folytatás, Richárd)

Buda, Ambrózy villa, 1901. augusztus  – Az a sunyi alak a Tabánban bujkál… – morogtam bosszúsan, követve a laborszobában levő szőnyeg futómintáját a lábaimmal, belemélyülve egy piti lopási esetbe. A tettes két napja meglépett, miután egy pesti üzletből lopott, miközben hallottam hírét, hogy a közelben mászkál. Nem szokásom lopási esetekkel foglalkozni, most viszont valamiért Rudnay megkért, hogy járjak utána az ügynek. – Ezek szerint bármikor belefuthatunk. – hallottam meg a széken ücsörgő Mili biztatását, miközben a szemlébe pillantva rájöttem, hogy kettőnk közül melyikünk a lelkesebb. Már tegnap megfordult a fejemben, talán nem is én lettem megbízva a feladattal. – Nem hiszem, hogy önként a környékre merészkedne, hiszen nem villákat rabol ki. – jegyeztem meg, annyi időre megtorpanva, míg az asztalról el nem vettem egy szál szigaretlit, és meggyújtottam. – Mégis, mekkora esély van rá, hogy valaki egy női divatszalont fosszon ki? – érdeklődött Mili kíváncsi tekintettel az arcán. – Azt

Békebeli fanfiction részletek #26 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás)

A házaspár frissen kialudva ült asztalhoz reggelizni a lakásuk étkezőjében. Csendesen fogyasztották a pirítós kenyeret, a szalonnát és kolbászt, végül a férfi ölébe véve a friss napilapot készült fel a napra. A kávéjába néha belekortyolva lesett fel a vele szemben ülő nőre. – Talán nem ízlik a reggeli? – érdeklődött fürkésző tekintettel Richárd. Az újságtól is jól látta, hogy a nő elé tett tányérból valószínű evett, így azonnal sejteni kezdte, hogy nem étvágytalanság lesz az ábrándozó tekintet oka. – Olyan szokatlan, hiszen pár hete még… – felelte halkan Mili. – Azt hittük, hogy a sitiben fog raboskodni, míg a naccságos úr pediglen nem nyitja reánk többet azt a röngenyes szemét – locsogott Mári a falhoz lapulva. – Márika! – szólalt meg egyszerre a házaspár, a szalonban toporgó komornára. – Talán nem tetszettek tudni, hogy a reggelinél én is benn vagyok? – kérdezte meg sem szeppenve a kicsi komorna. – Igaz, nem szoktam hozzá a szolgák társaságához – felelte őszintén Richárd. Mili mindez