Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részletek #31 (A Barnum–rejtély fiktív folytatás, Richárd szemszög)

Ambrózy villa, Buda, 1901. június
 

A tavasz olyan hirtelen szökött be a szoba ablakán, hogy a reggelt köszöntő madarak dalára gondolkodás nélkül felpattant a szemem. Hetek után végre úgy ébredtem fel, hogy nem éreztem fájdalmat és a legnagyobb csendben, tettre készen másztam ki az ágyból.
    A papucsot keresve, amit ismételten sikeresen az ágy alá löktem, megéreztem, hogy a pizsamám ujját egy kéz finoman megfogta. Értetlenül lestem a másik oldalamra, ahol Mili álomba merülve motyogott valamit halkan.

     Jómagam nehezen szoktam hozzá, hogy a mellettem buzgólkodó nő, akit már jó pár hónapja a feleségemként nevezhetek, minden reggel mellettem ébred. Emellett Mili azt nem szokta meg, hogy már felgyógyultnak számítok, és nem kell minden áron az ágyban tartani.
    Amint kinyitottam az ajtót, Márikát láttam elrohanni a folyósón, valószínűleg azért, hogy szóljon a szakácsnőnek. Mióta édesanyám hazatért Tanára, egy nyugodtabb és állandósult menetrend vette kezdetét a mindennapjainkban. Valószínűleg Isti és Herrdoktor keze van a dologban, hogy senki nem keresett minket, pedig szép számmal olvastam az újságokban az érdekes eseteket.
    A reggeli után egyből a laborba indultam. Túl szép volt a nap, így homlokráncolva néztem szét a szobában. Az ablakhoz lépve a brokátfüggönyöket elhúztam, és még az erkélyre nyíló franciaablakot is kinyitottam. Nagy levegőt véve végül nekifogtam a három asztal káoszát felszámolni.
    Vártam, mikor kopogtat be hozzám Mili és epekedtem titkon a dicséretére, aminek ígérete el is jött, és egy pillantást vetettem a scioptikonra, amit mindketten előszeretettel használtunk képek tanulmányozására.
    Aznap csak a napi híreket beszéltük meg és a bűnügyi rovat eseteit boncolgattuk. Közben Mili bevállalta, hogy a könyvespolcokat leporolja, pedig győzködtem, hogy inkább fogadok egy cselédet, mert ha a mama megtudja, hogy a nejem takarításra adja a fejét, még kitér a hitéből és visszaköltözik hozzánk. Mili viszont teljes természetességgel érvelt amellett, hogy senkit ne engedjek be ebbe a szobába rajta kívül, mivel túl sok bizalmas dolgunk van, amivel bármikor visszaélhetnek. Nem mertem vele már délelőtt összeveszni már csak annak a ténynek okából sem, hogy tudok róla, pár hónapja Márika is látta már a labor káoszát.

    Ebéd után felvonultam a szobámba, hogy a levelezésekkel foglalkozzam, míg Mili meghívta Erdős Renéet, hogy barátnős csevegéssel kifaggatta a pesti pletykákról. Teljes nyugalommal szivaroztam, és meditálva vártam a vacsorát.

Az asztalhoz ülve nem kerülte el a figyelmem, hogy Mili túl feszesen tartja az evőeszközöket a kezében. Nem kezdett el beszélni, ahogyan előtte tette az elmúlt napokban, inkább maga elé nézve várta, hogy tálalják a vacsoránk.
    – Ma milyen hírrel szórakoztatott a nagy költőnőnk? – érdeklődtem finoman tapogatózva, mi gondolkodtatta el ennyire Milit.
    – Nem megyünk el nászútra? – kérdezte köntörfalazás nélkül felnézve rám Mili.
    Hirtelenjében nem tudtam, hogy mit csináljak, és döbbenten jutottam a tényre, hogy nem éppen olyan pesti asszonyt akartam magam mellett látni, mint amilyenné kezdi Renée formálni.
    – Miért kellene mennünk és hova gondoltad? – türelmet erőltetve puhatolóztam tovább, miért akart utazásra sarkallni.
    – Azt nem tudom, de még a végén felhánytorgatják, hogy friss házasként nem mentünk nászútra – felelt csendesen Mili, a hangja elhalkult, mintha maga sem hitte volna, hogy elhagyta a száját a megjegyzése.
    – Ugye tudod, hogy sok ember nem teheti meg az Adriára utazást – érveltem a legegyszerűbb ténnyel.
   – A szülei nem mentek el annak idején? – tette fel árgus szemekkel rám tekintve a következő személyes kérdést, amivel próbált rám hatni, teljesen esélytelenül.
   – Valószínű, hogy elmentek, mivel a bátyám, István Nizzában született. Viszont nem értem, nekünk miért kellene mennünk? – meg sem vártam a válaszát, a villámra szúrva egy húsdarabot ecseteltem tovább a tényeket. – Ambrózy báróné, aki tudtommal akárhányszor kilép a villából, sőt ki sem kell tennie a lábát, mindig belefut egy bűnügybe, kérdezi tőlem, hogy miért nem vagyok hajlandó a fővárost elhagyni? Nos, nem kertelek Mili, de a munkánkból kifolyólag sem tudunk kedvünk szerint mozdulni, és nem tudom, mióta is érdekel az, hogy a pesti arisztokraták, akiket még édesanyám is megvetően lenéz, mit mondanak a hátunk mögött. Ha édesanyám nem szólt bele, akkor nagy valószínűséggel nem akkora bűn kihagynunk egy olyan felső körös elvárást, mint a külföldi nászút megtételét.
  A megjegyzésem nem maradt reakció nélkül, Mili döbbenete elárulta, hogy túl messzire mentem. Viszont kicsit sem bírtam magammal, felálltam az asztaltól és Mili mellé léptem. Lehajoltam hozzá, hogy a fejünk egy magasságban legyen. 
    – Ígérem, kompenzálom a hiányt – feleltem szemébe nézve, kellemesen csendes hangnemben. – Viszont, ha panaszt nyújtasz be az édesanyámnak a levelezésben, teszek róla, hogy olyan helyre küldelek nyomozni, ahova nászútra szokás utazni.
    – Ezt vegyem fenyegetésnek Richárd? – lesett vissza érdeklődőn Mili. – Amúgy is, ha így óhajtasz elküldeni a villából, az számomra teljesen pezsdítő.
     – Talán unatkozol, drága kicsit feleségem? – kérdeztem felhúzott szemöldökkel, miközben egy gyors csókot leheltem az orcájára.
    Választ nem kaptam, mivel szerfelett tudtak időzíteni az alkalmazottjaink, és amint Militől elhajoltam, kopogtak az ajtón.
     – Mi történt István? – lestem az ajtóban álló nyurga férfira, nem tudva, milyen hírt hozott.
     – A kapitány úr akar beszélni a nagyságosékkal. Biztos nagy balhé történt, mert a kapun is képes lett volna bemászni, szerencséjére a Bogi mellettem volt.
    Nem vártam meg, hogy Rudnayból rágcsálni való legyen a kutyánk által, így sietve behívtam magunkhoz, ezzel is nyomatékosítva a tényt, hogy ismételten elfoglaltak leszünk Milivel.

  


Az fikció az alábbi könyvekhez kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat A Barnum-rejtély és a Rudnay-gyilkosságok című könyve.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #20 (Szer'usz világ alternatív folytatás)

Ambrózy villa, Buda, 1901. augusztus Ambrózy báró beinvitálta a vendégeit a dolgozószobájába. Három vendége közül kettő kérés nélkül leült a helyiségben levő kanapéra. Feleségét az íróasztalához vezette, míg ő hanyag eleganciával a kanapé melletti fotelbe helyezte el magát. Miután szivarját meggyújtotta, a három csendben levő nőhöz szólt: – Örülök, hogy ismételten három gráciával tölthetem a délutánom. – Mi lesz a feladatom Richárd? – kérdezett rá Mili, nem foglalkozva férje megjegyzésével. – Nos Mili, egészen szép históriát kerekített az esetekhez, de úgy vélem, még van lemaradása. – Ugye meg tetszik írni, hogy ollan bátor voltam és kiszabadítottam Milikét? – csipogta izgatottan Mári. – Én inkább vakmerőségnek mondanám… – jegyezte meg a báró úr. – Magának minden vakmerőség, amit egy nő merészel tenni, miközben elképzelése szerint azt csak is férfi teheti meg – szólalt meg élesen Emma. Mindhárman kíváncsian tekintettek Emmára, nem tudva, mit forgat a fejében. Ambrózy báró a fotelben ül

Békebeli fanfiction részletek #27 (Ármány és kézfogó/Richárd - cselekményleírást tartalmaz!)

1900. november 22. Nem arról vagyok híres, hogy unatkozzak. Az a nap pedig meglepetéseket tartogatott számomra, ráadásul úgy, hogy a meghökkenés okozója jelen sem volt. A megérzéseim vezettek rá, hogy mihamarabb visszatérjek a villába. Kora reggel konflist fogtam, és amint üdvözöltem a ház népét, Gáspár bácsit ösztökéltem munkára. Az istállóban félrevonulva mélyültünk a feladatban, amiről azóta sem tettem megemlítést, pedig visszagondolva akár fontos is lehetett volna az esetünk szempontjából. A nyugodt töprengést csak Terka néni tudta megzavarni a kora délután folyamán, aki sürgetett, hogy térjek vissza mihamarabb a villába, mert valaki beszélni akart velem. Úgy véltem, hogy Mili talált ki valamit, de a drága szakácsnőnk arcán kiülő aggodalom nem épp arra utalt, hogy holmi női csevegésre invitálnak be a házba. – Mili kisasszonynál csodásabb teremtést nem ismerek, de miként mondani tetszik, az impulzív természete… – hallom az ajtó mögött állva, de a hang gazdáját nem ismertem fel. Fesz

Békebeli fanfiction részletek #25 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás, szilveszteri összejövetel)

Pest, 1901. december 31. A hideg idő ellenére meleg és családias összejövetel kerekedett a pesti Sugárút egyik palotájának lakásában. A kavargó hó is még ünnepibbé tette az összegyűlt társaság hangulatát. Az épülettel szemben lévő Operaház zsongása nem zavarta meg a lakás melegébe bekuckózott családot. Ahogyan az éjféli harangszó felcsendült, a beszélgetés zsibongását felváltotta a pezsgős poharak kristályos csengése. Köszöntések garmada hangzott el, nem tudva, mit hoz a következő év. A házigazda önfeledt mosolyát csak az édesanyja tudta kordában tartani. – Nemsokára apa lesz, ajánlott lenne kicsit pihennie – javasolta fiának a grófnő. – Majd tájékoztatom a bűntények elkövetésére készülődőket, hogy legyenek türelemmel – emelte meg sokadik alkalommal a poharát Ambrózy báró. – Ha pedig a gyerektől nem tud aludni, akkor minden bizonnyal a gazfickókat fogja hajkurászni – lépett a báró mellé a felesége. – Szer'usz világ a tabáni alvilágnak – szólalt meg a komorna csuklások kíséretével.

Békebeli fanfiction részlet #11 (Nász és téboly, Szer'usz világ, A Barnum-rejtély fiktív folytatás, Richárd)

Buda, Ambrózy villa, 1901. augusztus  – Az a sunyi alak a Tabánban bujkál… – morogtam bosszúsan, követve a laborszobában levő szőnyeg futómintáját a lábaimmal, belemélyülve egy piti lopási esetbe. A tettes két napja meglépett, miután egy pesti üzletből lopott, miközben hallottam hírét, hogy a közelben mászkál. Nem szokásom lopási esetekkel foglalkozni, most viszont valamiért Rudnay megkért, hogy járjak utána az ügynek. – Ezek szerint bármikor belefuthatunk. – hallottam meg a széken ücsörgő Mili biztatását, miközben a szemlébe pillantva rájöttem, hogy kettőnk közül melyikünk a lelkesebb. Már tegnap megfordult a fejemben, talán nem is én lettem megbízva a feladattal. – Nem hiszem, hogy önként a környékre merészkedne, hiszen nem villákat rabol ki. – jegyeztem meg, annyi időre megtorpanva, míg az asztalról el nem vettem egy szál szigaretlit, és meggyújtottam. – Mégis, mekkora esély van rá, hogy valaki egy női divatszalont fosszon ki? – érdeklődött Mili kíváncsi tekintettel az arcán. – Azt

Békebeli fanfiction részletek #26 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás)

A házaspár frissen kialudva ült asztalhoz reggelizni a lakásuk étkezőjében. Csendesen fogyasztották a pirítós kenyeret, a szalonnát és kolbászt, végül a férfi ölébe véve a friss napilapot készült fel a napra. A kávéjába néha belekortyolva lesett fel a vele szemben ülő nőre. – Talán nem ízlik a reggeli? – érdeklődött fürkésző tekintettel Richárd. Az újságtól is jól látta, hogy a nő elé tett tányérból valószínű evett, így azonnal sejteni kezdte, hogy nem étvágytalanság lesz az ábrándozó tekintet oka. – Olyan szokatlan, hiszen pár hete még… – felelte halkan Mili. – Azt hittük, hogy a sitiben fog raboskodni, míg a naccságos úr pediglen nem nyitja reánk többet azt a röngenyes szemét – locsogott Mári a falhoz lapulva. – Márika! – szólalt meg egyszerre a házaspár, a szalonban toporgó komornára. – Talán nem tetszettek tudni, hogy a reggelinél én is benn vagyok? – kérdezte meg sem szeppenve a kicsi komorna. – Igaz, nem szoktam hozzá a szolgák társaságához – felelte őszintén Richárd. Mili mindez