Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részletek #32 (A Barnum-rejtély, Ambrózy báró és Freistädtler lovag)

Ambrózy villa, Buda, 1901. április 6.

Még az időjárás sem kedvezett a hangulatomnak, és csak lapozgattam a napilapot, várva, hogy történjen valami. Viszont utólag megbántam a kívánságom, mert nem éppen arra a történésre számítottam, amibe végül belekeveredtem. Vannak olyan napok, amikor előre számítok rá, hogy valaki fel fog keresni valami bűnügy kapcsán, de mivel ez az eset nem várt kinyomozásra, tagadhatatlanul meglepett.
Boskó készségesen tűrte eddigi szeszélyeim, meg is jegyezte pár napja, hogy kezdek felépülni, így teljes nyugalommal jelentette be a látogatót. Még egy mosolyt is villantottam az inas jelentésére, miszerint valami német lovag érkezett. Általában Márika bejelentései szórakoztattak a vicces megjegyzéseivel, akkor mindig kicsit derültebben tudtam fogadni az embereket. Viszont az általam felismert követ megjelenése semmi jóval nem kecsegtetett, mikor Boskó felvezette hozzám.
    – Freistädtler Jenő lovag, tiszteletére a báró úrnak – állt meg a követ az ágyam előtt.
    – Miben állhatok, ha megbocsát, éppen ülve a segítségére? – érdeklődtem udvariasan, lassan kitudakolva a vizitének okát.
    – Talán hallotta a báró úr, hogy egy szépséges madárka messzire repült a kalitkájából és nekem nagy késztetésem van arra, hogy befogadjam. Legjobb információm szerint önnek sok köze van a dologhoz.
    Próbáltam nem felsóhajtani, mert szerfelett untatott, hogy a perzsák folyamatosan kertelnek. A madárka szóról sejteni kezdtem, hogy valami nő van a dologban, de nem volt tiszta előttem, hogy három feleség mellett hogy van ideje és ereje még egy nőre figyelni. Egyből eszembe is jutott Mili, eljátszva a rövid gondolattal, hogy ha én is muzulmán lennék, őrült lennék mellé másik feleséget nézni.
    – Tisztázná előttem ennek a madárkának a valódi kilétét és milyen minőségben ismerhetem? – szólaltam meg, remélve, hogy nem olyan személy után kajtat, akihez bármi közöm is lenne. Még egy nővel foglalkozni igazán reményvesztett vállalkozás a részemről.
    – A kedves sógornője, Hangay Emma kezét szeretném megkérni – felelte egyenesen Freistädtler lovag.
    – A sógorától? – nyögtem ki meglepetten. Majdnem imát kezdtem rebegni, remélve, hogy a drága kis feleségem és a komornája nem unatkozik annyira a cirkuszban, hogy szerencsétlen Emma kiházasításával foglalkoznak, ráadásul egy ilyen perzsához.
    – A legközelebbi eltartójához szerettem volna fordulni, mielőtt Marosvásárhelyre utaztam volna – magyarázkodott a követ. – Bíztam benne, hogy a közvetlen birtokosa, ön, báró úr hamarabb ad engedélyt a frigyre.
    Eltartó? Birtokos? Mi vagyok én, kérem szépen? Igaz, a perzsák vagy éppen a muzulmánok erről másként vélekednek, de ez a mi családunkban nem szokás.
    – A családunkban a nők szabad akaratukból dönthetik el, kihez óhajtanak hozzámenni – jelentettem ki határozottan. – Bár ezt jómagam sem tartom egészen helyénvalónak, mégsem érzem jogosultnak magam arra, hogy Emma kisasszony kezét a konzulnak adjam – magyaráztam el az álláspontomat, mivel tényleg semmi jogot nem akartam Emma felett formálni. Felnőtt, önálló nő, egy modern világban, és sosem akartam neki azt a sorsot szánni, mint amin Milivel átestünk.
    Freistädtler lovag értetlenül pislogott rám, nehezen feldolgozva a cirádás elutasításomat.
    – Számomra úgy tűnik, – szólalt meg végül a köve, – hogy az Ambrózy családban, bármily ősi, tiszteletére méltó, kékvérű família is, immár a nők hordják a nadrágot. Javaslom, hogy mihamarabb szerezze vissza az említett ruhaneműjét, és ha kell, pálcával tanítsa meg a rokonságában lévő nőket arra, hol a helyük.
    A kijelentésére meg sem tudtam szólalni, ökölbe szorított kézzel, gondolkodás nélkül pattantam fel az ágyból, hogy a karnyújtásnyira helyezett sétapálcámmal tanítsam meg én magam arra, hol a helye a perzsa lovagnak. Boskó szerencsére mellettem termett és visszaparancsolt az ágyba, hogy ne szakadjon fel még jobban a sebem, amit kezdtem ismét érezni.
    – Nem sértésnek, inkább jó tanácsnak szántam – hebegte a lovag, látva, hogy mennyire dühbe jöttem a kijelentésére.
    – Ugye tudja, hogy ha jobb egészségben talált volna menten párbajra hívtam volna? – sziszegtem fájdalmamban, visszamászva az ágyba.
    – A párbajtól ezzel eltekintenék, mivel egyikünk részéről sem hangzott el semmiféle sértés, a fegyveres elégtétel absolute supervacaneus. (teljességgel szükségtelen)
    – Egyetértek, nézzük szükségtelennek ezt a találkozót – biccentettem, és eligazgatva az ágyneműt mélyen farkasszemet néztem a konzullal, ezzel jeleztem, hogy ideje távoznia.
    – A szándékom megmásíthatatlan, ha kell, akkor embereket bérelek fel, hogy kiderítsék, a báró úr hova rejtette el Emma kisasszonyt. Változatlanul a háremem negyedik ékköveként tekintek, még akkor is, ha a hölgy egyelőre makacskodik.
    Freistädtler lovag felfoghatatlanul gyorsan távozott, ellenben a szavai még percekig a fülemben csengtek. Boskó is csak percekkel később javasolta, hogy a kötést le kellene cserélni és szólni Tarján Vilmosnak, hogy mihamarabb keresse elő a család nőtagjait, minél hamarabb figyelmeztetve őket a rájuk leső veszélyre. Egyszeriben nem akartam elhinni a hallottakat, a javaslatot, amit a konzul ajánlott volna, hogy regulázzam meg a családom nőnemű tagjait. Boskó véleményét nem kellett kikérnem az esetről, mivel egyöntetű lenne a véleményünk, hogy ha ilyen fenyítésekhez folyamodnék, ott a nők hamarabb betartanának, mi több, még nagyobb hatalommal élve, élükön édesanyámmal én húznám a rövidebbet.


Az fikció az alábbi könyvekhez kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat A Barnum-rejtély című könyve.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #20 (Szer'usz világ alternatív folytatás)

Ambrózy villa, Buda, 1901. augusztus Ambrózy báró beinvitálta a vendégeit a dolgozószobájába. Három vendége közül kettő kérés nélkül leült a helyiségben levő kanapéra. Feleségét az íróasztalához vezette, míg ő hanyag eleganciával a kanapé melletti fotelbe helyezte el magát. Miután szivarját meggyújtotta, a három csendben levő nőhöz szólt: – Örülök, hogy ismételten három gráciával tölthetem a délutánom. – Mi lesz a feladatom Richárd? – kérdezett rá Mili, nem foglalkozva férje megjegyzésével. – Nos Mili, egészen szép históriát kerekített az esetekhez, de úgy vélem, még van lemaradása. – Ugye meg tetszik írni, hogy ollan bátor voltam és kiszabadítottam Milikét? – csipogta izgatottan Mári. – Én inkább vakmerőségnek mondanám… – jegyezte meg a báró úr. – Magának minden vakmerőség, amit egy nő merészel tenni, miközben elképzelése szerint azt csak is férfi teheti meg – szólalt meg élesen Emma. Mindhárman kíváncsian tekintettek Emmára, nem tudva, mit forgat a fejében. Ambrózy báró a fotelben ül

Békebeli fanfiction részletek #27 (Ármány és kézfogó/Richárd - cselekményleírást tartalmaz!)

1900. november 22. Nem arról vagyok híres, hogy unatkozzak. Az a nap pedig meglepetéseket tartogatott számomra, ráadásul úgy, hogy a meghökkenés okozója jelen sem volt. A megérzéseim vezettek rá, hogy mihamarabb visszatérjek a villába. Kora reggel konflist fogtam, és amint üdvözöltem a ház népét, Gáspár bácsit ösztökéltem munkára. Az istállóban félrevonulva mélyültünk a feladatban, amiről azóta sem tettem megemlítést, pedig visszagondolva akár fontos is lehetett volna az esetünk szempontjából. A nyugodt töprengést csak Terka néni tudta megzavarni a kora délután folyamán, aki sürgetett, hogy térjek vissza mihamarabb a villába, mert valaki beszélni akart velem. Úgy véltem, hogy Mili talált ki valamit, de a drága szakácsnőnk arcán kiülő aggodalom nem épp arra utalt, hogy holmi női csevegésre invitálnak be a házba. – Mili kisasszonynál csodásabb teremtést nem ismerek, de miként mondani tetszik, az impulzív természete… – hallom az ajtó mögött állva, de a hang gazdáját nem ismertem fel. Fesz

Békebeli fanfiction részletek #25 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás, szilveszteri összejövetel)

Pest, 1901. december 31. A hideg idő ellenére meleg és családias összejövetel kerekedett a pesti Sugárút egyik palotájának lakásában. A kavargó hó is még ünnepibbé tette az összegyűlt társaság hangulatát. Az épülettel szemben lévő Operaház zsongása nem zavarta meg a lakás melegébe bekuckózott családot. Ahogyan az éjféli harangszó felcsendült, a beszélgetés zsibongását felváltotta a pezsgős poharak kristályos csengése. Köszöntések garmada hangzott el, nem tudva, mit hoz a következő év. A házigazda önfeledt mosolyát csak az édesanyja tudta kordában tartani. – Nemsokára apa lesz, ajánlott lenne kicsit pihennie – javasolta fiának a grófnő. – Majd tájékoztatom a bűntények elkövetésére készülődőket, hogy legyenek türelemmel – emelte meg sokadik alkalommal a poharát Ambrózy báró. – Ha pedig a gyerektől nem tud aludni, akkor minden bizonnyal a gazfickókat fogja hajkurászni – lépett a báró mellé a felesége. – Szer'usz világ a tabáni alvilágnak – szólalt meg a komorna csuklások kíséretével.

Békebeli fanfiction részlet #11 (Nász és téboly, Szer'usz világ, A Barnum-rejtély fiktív folytatás, Richárd)

Buda, Ambrózy villa, 1901. augusztus  – Az a sunyi alak a Tabánban bujkál… – morogtam bosszúsan, követve a laborszobában levő szőnyeg futómintáját a lábaimmal, belemélyülve egy piti lopási esetbe. A tettes két napja meglépett, miután egy pesti üzletből lopott, miközben hallottam hírét, hogy a közelben mászkál. Nem szokásom lopási esetekkel foglalkozni, most viszont valamiért Rudnay megkért, hogy járjak utána az ügynek. – Ezek szerint bármikor belefuthatunk. – hallottam meg a széken ücsörgő Mili biztatását, miközben a szemlébe pillantva rájöttem, hogy kettőnk közül melyikünk a lelkesebb. Már tegnap megfordult a fejemben, talán nem is én lettem megbízva a feladattal. – Nem hiszem, hogy önként a környékre merészkedne, hiszen nem villákat rabol ki. – jegyeztem meg, annyi időre megtorpanva, míg az asztalról el nem vettem egy szál szigaretlit, és meggyújtottam. – Mégis, mekkora esély van rá, hogy valaki egy női divatszalont fosszon ki? – érdeklődött Mili kíváncsi tekintettel az arcán. – Azt

Békebeli fanfiction részletek #26 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély folytatás)

A házaspár frissen kialudva ült asztalhoz reggelizni a lakásuk étkezőjében. Csendesen fogyasztották a pirítós kenyeret, a szalonnát és kolbászt, végül a férfi ölébe véve a friss napilapot készült fel a napra. A kávéjába néha belekortyolva lesett fel a vele szemben ülő nőre. – Talán nem ízlik a reggeli? – érdeklődött fürkésző tekintettel Richárd. Az újságtól is jól látta, hogy a nő elé tett tányérból valószínű evett, így azonnal sejteni kezdte, hogy nem étvágytalanság lesz az ábrándozó tekintet oka. – Olyan szokatlan, hiszen pár hete még… – felelte halkan Mili. – Azt hittük, hogy a sitiben fog raboskodni, míg a naccságos úr pediglen nem nyitja reánk többet azt a röngenyes szemét – locsogott Mári a falhoz lapulva. – Márika! – szólalt meg egyszerre a házaspár, a szalonban toporgó komornára. – Talán nem tetszettek tudni, hogy a reggelinél én is benn vagyok? – kérdezte meg sem szeppenve a kicsi komorna. – Igaz, nem szoktam hozzá a szolgák társaságához – felelte őszintén Richárd. Mili mindez