Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részlet #10 (A Rudnay-gyilkosságok, Beretva és tőr előzmény, Richárd tükörtörténete)

Buda, 1900. szeptember 24.

– Felőlem aztán jöhet maga, a Monarchia császára Pestre, akkor sem érdekel ez a hajcihő! – dohogtam fel-alá sétálva a laborban, miután megkaptam a cikornyás meghívókat a mai napon megérkezett perzsa sah tiszteletére rendezett eseményekre.
Viszont, mielőtt az egyik erre kinevezett fiókba elrejtettem volna a borítékokat, Mili a semmiből elém teremve érdeklődött a küldemények tartalmáról. Gondolkodás nélkül válaszoltam őszintén, mikre vagyok hivatalos, láttam az arcán a sápadtságot, miközben a szemei érdeklődőn csillogtak. Tudtam, hogy Hangay kisasszonyt minden esemény hirtelen gyermekké varázsolja, mint aki várja az egész napos jó tettei után a cukorkáját. Nem mondhatom, hogy Mili rossz fát tett volna a tűzre, vagy csintalankodott volna, mégis hidegvérrel közöltem vele, hogy nem nézzük meg egyik programot sem.
Visszagondolva, naiv voltam, talán hazudnom kellett volna a meghívók tartalmáról, mert a vacsora során váratlan támadással álltam szemben. Bizony, Mili nem félt használni az összes harci eszközét, ellenem bevetve a nehéztüzérséget édesanyám személyében, egyenesen az étkezőasztal fölött.
Számítottam rá, hogy este behívat magához az anyám, ha már Mili volt kedves megemlíteni, milyen eseményekre is vagyunk hivatalosak. Benyitva a szalonba, már vártak engem és kérték, hogy indokoljam meg döntésemet, miért is töltjük az estét itthon, miközben szórakozhatnánk is.
– Az ilyen alkalmakon talpnyalók, törleszkedők, pénzt és kitüntetést vágyók tülekszenek egymás hegyén-hátán, azt remélve, hogy nekik is pottyant valamit a mesésen gazdag perzsa uralkodó. A mi családunkhoz, anyám, ez a viselkedés cseppet sem volna méltó, hát ne kérjen tőlem ilyet! – fakadtam ki a sok faggatózás után.
Édesanyám a lehető legszebben kérlelt, végül nagy nehezen az operaházi díszelőadások megtekintésében egyeztünk meg, hogy elviszem őket.

Buda, 1900. szeptember 25.

Reggel az étkezőasztalnál folytatódott a szervezkedés, így édesanyámmal a hintó bérlés okából kifolyólag voltak nézeteltéréseink, végül, délelőtt béreltem egy négyfogatos hintót és a mama kifejezett kérésére rápingáltattam a családi címert.
Ekkora pénzpazarlást! Nem vagyok zsugori alak, főleg nem a családommal szemben, de vannak dolgok, amik nemcsak, hogy feleslegesek, hanem egyfajta magamutogatással járnak. Talán, csak azt nem szeretem, ha holmi családfa miatt beskatulyázzák az embert. Mikor fogják az emberek megítélni a másikat az elért eredményeik által és nem holmi, születési előjogok határozzák meg, milyen emberek vagyunk?
Persze, édesanyámnak az esti program nem volt elég, elkérve tőlem a meghívókat, eldöntötte, hogy a Hungária Szállóban fogunk megjelenni, a perzsa sah tiszteletére készülő ebéden. Hevesen tiltakoztam, semmi szín alatt nem vagyok hajlandó megjelenni… Elhallgattatott szavak nélkül, mondta, hogy menjünk és beszéljük meg a dolgozószobában, de ő előtte felment az emeletre. Mikor ismét kettesben voltunk a mamával, bátorítóan és terveket szőve fejében elém lépett.
– Legalább Mili kedvére tegyél egy kicsit, ráfér egy kis társasági élet. – kérlelt anyám a lehető legkönyörületesebb hangnemben. – Nem zárhatod örökre a villába.
– Én nem is… – rökönyödtem meg a hirtelen ért vádtól.
– Hirtelenjében azt sem tudod, mit kezdj vele, de az nem járja, hogy nem foglalkozol vele. – folytatta tovább a rágalmakat, meg sem várva, hogy érveljek.
– Foglalkozok vele! – szóltam közbe illetlenül másodjára is a mondandójába.
– Itt az ideje. – bólintott édesanyám, ezzel befejezve okítását. – Főleg, hogy a lányommá fogadtam.

Elkészülődtem a hosszúra nyúló naphoz, türelmesen várva, hogy anyámmal és Milivel elindulhassunk Pestre. Cseppet sem voltunk késében, hallottam, hogy az úton kinn áll már a fogat. Alig telt el pár perc Mili megérkezett a földszintre.
Az orgonalila ruha minden báját kiemelte az előttem álló hölgynek… Finom vonalvezetés, bőrszínhez illő árnyalat, ami még a hajhoz is passzol. Még a selyemsállal elfedett kecses nyak és hófehér vállak vonala sem volt képes elrejteni előlem a gondolatot, hogy bizony, egy nő áll előttem. A ruha tökéletes: sejtet, de nem mutat meg semmit. Nem tudom, mennyi vagyonba került, de ezért a látványért szerfelett adakoztam volna bármennyit. Inkább Milin egy mesés ruha, mint egy címer a bérhintón… Apropó, hintó!
– Hosszú órák óta várok magára! – morranok rá akaratlanul. –  A bérhintó, ha csak a ház előtt áll is, attól még pénzbe kerül. – sürgettem meg a lépcső előtt megfagyott Milit, aki gyermeki daccal reám nézve, az arcán ismét régi önmagára ismertem. Pedig nem volt okom ráförmedni. Legalább addig is leplezve zavarodottságom, nem gondolok sem a lila fodros virágokra, sem a széles öv igényes mintáira, ami körbeölelte Mili karcsú derekát.
Ami engem igazán megdöbbentett, hogy egyik nőszemély sem számolt be nekem erről az estélyi ruháról. A többi manipuláció, amivel az elmúlt hetekben szembetaláltam magam, azokhoz nézve egy röpke csekélység volt.

Az előadássokkal különösebb bajom nem akadt, de nyugodtan nézni a színdarabokat már nem volt egyszerű, mert mindenkit jobban lekötött a sah minden rezdülése. Szinte el is feledtem, valójában miért is járnak színházba az arisztokraták.
A kíváncsiskodó személyek az utcán sokkal jobban zavartak, miközben nem vettem le a szememet Miliről, aki ámulva figyelte az eseményeket, mind a hintóból, mind az Operaház előtt várakozva. Mivel illetlen magatartást nem tanúsított, így nem volt szükséges megszólalnom.
Persze, az ő figyelmét is lekötötte a díszpáholy vendége, de amit látott, az neki sem csalt mosolyt az arcára. Nem tudom, épp mi járhatott a fejében, de arról meg voltam győződve, semmi kellemes ábránd nem jutott eszébe. Végigpásztázta a nézőteret, valószínű, hasonló konklúzióra juthattunk, amiért jogosan vagyok ellene ezeknek az eseményeknek.
A nők igyekeznek túlszárnyalni riválisaikat olyan ruhakölteményekkel, amiket a férjeik fizettek ki, egész nap cicomázták magukat egy két órás műsor kedvéért, ahol nem a művelődés, inkább a pletyka és a magamutogatás volt a fő cél.
Édesanyámmal is összenéztem pár pillanat erejéig. Ő nem csak azt tudta, mivel jár az, ha megjelenünk, hanem arról is van tudomása, rólunk milyen pletykákat fognak összehordani azok, akik nem ismernek minket igazán.
Hazatérve, elfogyasztva az utolsó pohár likőrt és rágyújtva egy szigaretlire, végül közöltem az egybegyűlt családtagokkal, hogy nem vagyok hajlandó többet beszélni a mai napon történtekről és nem veszek tudomást a sah jelenlétéről. A két velem szemben ülő nő megértően bólintott, végül távoztam a szobámba, ahol elnyomott az álom, még nem tudva, mit tartogat számomra a holnapi nap.


Az fikció az alábbi könyvhöz kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat
A Rudnay gyilkosságok és a Beretva és tőr című kötete



[Kép:google]

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #33 (Mück Mári és Suha Isti - Folytatása a Barnum-rejtélynek)

Buda, 1901. június 10. (Folytatása a Barnum-rejtélynek)

Békebeli fanfiction részletek #32 (A Barnum-rejtély, Ambrózy báró és Freistädtler lovag)

Ambrózy villa, Buda, 1901. április 6. Még az időjárás sem kedvezett a hangulatomnak, és csak lapozgattam a napilapot, várva, hogy történjen valami. Viszont utólag megbántam a kívánságom, mert nem éppen arra a történésre számítottam, amibe végül belekeveredtem. Vannak olyan napok, amikor előre számítok rá, hogy valaki fel fog keresni valami bűnügy kapcsán, de mivel ez az eset nem várt kinyomozásra, tagadhatatlanul meglepett. Boskó készségesen tűrte eddigi szeszélyeim, meg is jegyezte pár napja, hogy kezdek felépülni, így teljes nyugalommal jelentette be a látogatót. Még egy mosolyt is villantottam az inas jelentésére, miszerint valami német lovag érkezett. Általában Márika bejelentései szórakoztattak a vicces megjegyzéseivel, akkor mindig kicsit derültebben tudtam fogadni az embereket. Viszont az általam felismert követ megjelenése semmi jóval nem kecsegtetett, mikor Boskó felvezette hozzám.      – Freistädtler Jenő lovag, tiszteletére a báró úrnak – állt meg a követ az ágyam előtt.   

Békebeli fanfiction részletek #29 (Szer’usz világ folytatása, A Barnum-rejtély eltérő folytatása/Richárd - hazatérés)

Pest, 1901. április 2–8.      Vannak olyan pillanatok az életben, amikor nem lehet eldönteni, félve vagy örömmel izguljak a rám váró eseményekre. Ilyen helyzet állt elő, mikor konflisban ülve indultam haza. Édesanyám kíséretében távoztam a kórházból, Milit otthon marasztalta, valószínű azért, hogy megfelelően fogadhassanak mondhatni újdonsült otthonomban, amiben alig volt alkalmam tartózkodni.      – Fogadom, mindent felforgattak a lakásban – szólaltam meg, amint elhagytuk a Lánchidra vezető utcát és ráhajtottunk a Sugárútra.      – Annyit nem voltál távol. Legyél türelmes, hiszen még csak most tanul bele a dolgokba, miközben a komornája is nevelésre szorul – felelte édesanyám, szeméből türelemre intés kérelme tükröződött.      – Csak melyikük neveli a másikat? – sóhajtottam kellemetlen érzésekkel telve, egy pillantást vetve az ablakon keresztül látható épületek felé. Akkor már aggódni kezdtem a negyed órán belül megtörténő hazatérésem kapcsán.      – Látja fiam, ezzel sem kell foglalk

Békebeli fanfiction részlet #15 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély alternatív folytatása, Richárd szemszögéből)

Mindörökké várni, valami érdekesre, valami újra, de addig sem lehet ölbe tett kézzel ücsörögni, főleg, ha váratlan történet motoszkál a fejben. Ezzel a történettel kapcsolatban pedig még sok kérdés nyitott, mivel pontos hónapot, napot csak a következő kötet megjelenése után kaphat. (emiatt nem kőbe vésett a történet, valószínű lesznek szituációk, amik el fognak térni a lehetséges, eredeti történetszáltól) Meséljen ismét Ambrózy báró, hiszen ritka Tőle, hogy szóra bírható. Buda, Ambrózy-villa 1901. Legelőször a kutya ugatása, ezzel együtt István kiabálása verte fel a villa kísérteties csendjét. Ahogyan Terka néni megjósolta, hogy napokon belül fel kell bukkannia Milinek és komornájának, emiatt a drága szakácsnénk próbált rávenni, hogy ha sikerült kilábalnom az ágyból, talán méltóztatok rendesen fogadni haza a feleségem. Viszont, mikor az ebédem felhozta Terka néni, rámutatott, hogy nem a többnapos borostám rendbetételére célzott, hanem a szobámra. Kisfiús értetlenséggel néztem körbe a

Békebeli fanfiction részlet #4 (A Rudnay-gyilkosságok, Richárd levele)

A Rudnay gyilkosságok között elrejtőzött egy titok, ami nem biztos, hogy hasonló témával és stílussal kecsegtetett volna… de akár erről is szólhatott volna a felemlegetett levél. Az üzenet természetesen maradt egyszerűbb és olvashatóbb betűtípusban. Aki olvasta már a könyvsorozat második kötetét, minden valószínűséggel érteni fogják. (Lehet keresgetni a kifejezéseket, amiket a könyvből csempésztem bele.) Kedves István bátyám! Az utóbbi időben nem volt alkalmam tollat ragadni, de itt az idő, hogy meséljek, mert bizony, van miről. Tudom, régen írtam levelet, most is csak egy lélegzetvételnyi időm engedi meg ezt a testvéri kötelességet. Holnap utazok Triesztbe, még akkor is, ha ma este alaposan ellátták a bajom, saját figyelmetlenségem következtében. Talán úgy lesz a tiszta sor, ha megírom, mi vezetett el egészen odáig, hogy már a bőröm is vásárra vittem, hogy másokon segítsek. Természetesen élek és virulok, bagatell dolog pár ökölcsapás miatt megtántorodnom, főleg, ha jó nyomon járok. Tö