Ugrás a fő tartalomra

Békebeli fanfiction részlet #12 (Nász és téboly, A Barnum-rejtély fikciós folytatás Emma)

Marosvásárhely, 1901. június 12.


Vannak olyan pillanatok az életben, amikor le kell ülni és elgondolkodni az élet miértjein.

A mai napom sem indult máshogyan az előző napokhoz viszonyítva. Három teljes hónap telt el drága húgom, Mili házassága óta, ami önmagában több kérdést vetett fel bennem, mint az, hogy döntsek a saját életem felett.
Három teljes hónapon át ültem tétlenül azóta, hogy hazatértünk papuskával Marosvásárhelyre, ma pedig olyan szépen süt a nap, meleg is van, és a nyitott ablaknál ácsorogva reggel úgy döntöttem, hogy nem tudok a szobámban meglenni. Nem mertem kijárni az utcára, tudva, hogy mindenféle pletykának ki lettem téve, de ha tudnák… Nem, semmit nem értenének meg. Sem a helyzetem, sem a döntésem.
Mivel a húgom érdekes módon nem küldött az elmúlt hónapokban levelet, papuska meg viccelődött, hogy Milike nagy valószínűséggel más irományok megírására forgatja a kezében a tollat. Ha ez így van, akkor én csak a szememet forgatom húgom néha már túlzott érzelmi túlfűtöttségein. Ebből kigyógyulnak az emberek?
Idejét látom, hogy az egykoron, Milivel közös szobánkat kicsit ráncba szedjem. Persze, pironkodom a gondolattól, hogy nem kérdeztem ki a kishúgom, és nélküle forgatom fel a helyiséget, viszont, ha valamire szüksége lenne, igazán elküldhetem neki.
Nekiálltam az egyetlen, nagy ruhásszekrénynek, de mikor belekukkantottam, éreztem, hogy csak elterelem a figyelmem fontosabb dolgokról. Mili pár ruhája maradt itt, ami inkább illett egy kislányhoz, mint bárónéhoz, valószínű, ki is nőtte ezeket, így a fésülködőasztalnál folytattam a szemrevételezést. Már megtaláltam édesanyánk ékszeres ládikáját, nem volt sok ékszer benne, azok is alkalmi darabok, Mili pedig nem egy ékszerekkel felcicomázott dáma… Képzelem, milyen lenne, ha a nyomozásokhoz nyakékkel felvértezve érkezne a helyszínre. Nem, Mili kicsit sem ékszeres, még fiatal… majd pár év múlva, ha megkomolyodik, csak egy kicsinykét, talán megajándékozom a mama egyik fülönfüggőjével. Meg neki ott van már az ujján a két gyűrű, aminél egy asszony számára megbecsültebb ékszerek nem létezhetnek.
A közös íróasztalunkat hagytam utoljára, mivel mindkettőnk kedvelt helye volt mellette ücsörögni. Megnéztem az asztalon levő köteteket, amiket még Mili hagyott ott. Természetesen, a könyvkereskedés egyik polcáról emelete le őket és talán ezekbe akarta bánatát fojtani, de miért nem tudta már akkor, hogy kettőnk közül én fogok itt maradni? A kötetek sorsát még nem tudom pontosan, vagy visszahelyezem a helyükre, vagy akár késői ajándékként elküldhetnék neki párat belőlük, születésnapja alkalmára. Papus egy hónapja küldött már két különlegességet is Milikének, de mivel levelet nem kaptunk, nem tudtuk meg, mennyire tetszettek a választott könyvek. 
Egy bőrkötéses kötetet találtam a fiókban, ami még egykoron Mili naplója volt. Sosem olvastam bele, ennyi tiszteletet megadtam mindig a húgomnak. Talán elküldhetném neki… Nem, ő már nem az a kislány és valószínű, nem fog hiányozni számára bakfis korának megírt sorai. Akaratlanul is fellapoztam a végét és nem az lepett meg, hogy mit írt le, hanem az, hogy mielőtt visszatért volna a székesfővárosba, még leírt pár sort.

„Ma zordabb volt a báró uram, mint a jeges téli idő, miközben mindenki azt akarja, hogy itt maradjak. Pedig tanulni akarok, visszakerülni a csodás Budapestre, hiszen a szívem egy része már oda húz. Nem értem Richárdot, milyen ok marasztalta maradásra, hiszen az ügyünk le lett zárva. Láttam, hogy a mai napon kapott egy levelet, kíváncsi is lettem, mi állhatott benne. Elégette. Biztos félt, hogy megtalálom és elolvasom. Pedig én nem is… igaz, ha a kezembe akadt volna, elolvastam volna.”

Felnevettem olvasva a sorait. Drága kishúgom… Igen, nem lennél Hangay Emília, ha nem kutakodnál a most már férjedként nevezett báró úr után. Szerintem, ekkor még sejtelmed sem volt, mi fog várni rád, de elismerem Mili, te nyertél és megkaptad, amit szerettél volna. Nem tudom meghazudtolni, hogy titkon nem irigyellek, hiszen egy talpig becsületes férjet fogtál, aki a kezét is tűzbe tenné érted. Nem tudom, hogyan veszíthette el a bal karját, de magam úgy vélem, nem ő volt a hibás. Még a nemrégiben megismert Pilisy Róza sem tett rá egy becsmérlő megjegyzést sem. Pedig ő aztán tudja a férfiak rossz természetét. Mi olyat tett volna a báró úr, ami miatt kivívta volna ezt a szörnyű sorsot? Talán már Mili mindent tud. Majdnem mindent. Hiszen, mindent nem tudhat a titokzatos bárójáról.
A pakolászás közben csak akkor kaptam észbe, hogy már a saját holmim nézem át, mikor váratlanul a kezembe akadt két, laposra hajtott papírdarab. Mindkettőt széthajtottam és az asztalra tettem, leülve eléjük, és néztem az origami darumadarakat. Bámulatos és jó kézügyesség kell ehhez is, talán ott, a keleti népeknél ez a madár jelent is valamit. Valami jót.
Akaratlanul is eszembe jutott Leisz Béla, akinek megismerését egy percig sem bántam, miközben rosszul esett nekem, hogy minduntalan el kellett utasítanom. Ha nem lettem volna veszélyben, ha nem menekültem volna, talán máshogy alakultak volna a dolgok. Ha nem keveredett volna abba a félreértett párbajba, még adtam volna neki esélyt…
Nem akartam Mili lánybúcsúját búskomorrá tenni, de megkönnyebbülés volt mesélnem jelen helyzetemről. Nincs szívem magára hagyni papust, viszont jó lenne felkerekedni és elutazni, máshol új életet kezdeni… Pozsonyba visszamenni? Vagy menjek én is Budapestre?
Tudom, hogy nemsokára eljön az idő a cselekvésre és nem ülhetek a szobámban, várva, hogy jobbá váljon az életem. Papusnak segíteni hálás feladat, még talán egy nap valaki be is toppan hozzánk, aki felforgatja az életem, mint ahogyan a húgom esetében történt. Abszurdnak tartom. Teljesen lehetetlennek. Viszont a tapasztalatom azt súgja, sosem lehet tudni, mely álom fog valósággá születni.
Ilyenkor hiányzik a kis barátnőm, Márika, ő biztos kinevetne a gondolataimért, vagy ellenkezőleg, valami vicces elszólással nevettetne meg, és gondolkodás nélkül felforgatja a székesfővárost, hogy megtalálja a számomra megfelelő lovagot.



Az fikció az alábbi könyvhöz kapcsolódik és segítségül volt az íráshoz:
Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei könyvsorozat
Nász és téboly, illetve az Ármány és kézfogó című kötete


[kép:pinterest]

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Békebeli fanfiction részletek #33 (Mück Mári és Suha Isti - Folytatása a Barnum-rejtélynek)

Buda, 1901. június 10. (Folytatása a Barnum-rejtélynek)

Békebeli fanfiction részletek #32 (A Barnum-rejtély, Ambrózy báró és Freistädtler lovag)

Ambrózy villa, Buda, 1901. április 6. Még az időjárás sem kedvezett a hangulatomnak, és csak lapozgattam a napilapot, várva, hogy történjen valami. Viszont utólag megbántam a kívánságom, mert nem éppen arra a történésre számítottam, amibe végül belekeveredtem. Vannak olyan napok, amikor előre számítok rá, hogy valaki fel fog keresni valami bűnügy kapcsán, de mivel ez az eset nem várt kinyomozásra, tagadhatatlanul meglepett. Boskó készségesen tűrte eddigi szeszélyeim, meg is jegyezte pár napja, hogy kezdek felépülni, így teljes nyugalommal jelentette be a látogatót. Még egy mosolyt is villantottam az inas jelentésére, miszerint valami német lovag érkezett. Általában Márika bejelentései szórakoztattak a vicces megjegyzéseivel, akkor mindig kicsit derültebben tudtam fogadni az embereket. Viszont az általam felismert követ megjelenése semmi jóval nem kecsegtetett, mikor Boskó felvezette hozzám.      – Freistädtler Jenő lovag, tiszteletére a báró úrnak – állt meg a követ az ágyam előtt.   

Békebeli fanfiction részletek #29 (Szer’usz világ folytatása, A Barnum-rejtély eltérő folytatása/Richárd - hazatérés)

Pest, 1901. április 2–8.      Vannak olyan pillanatok az életben, amikor nem lehet eldönteni, félve vagy örömmel izguljak a rám váró eseményekre. Ilyen helyzet állt elő, mikor konflisban ülve indultam haza. Édesanyám kíséretében távoztam a kórházból, Milit otthon marasztalta, valószínű azért, hogy megfelelően fogadhassanak mondhatni újdonsült otthonomban, amiben alig volt alkalmam tartózkodni.      – Fogadom, mindent felforgattak a lakásban – szólaltam meg, amint elhagytuk a Lánchidra vezető utcát és ráhajtottunk a Sugárútra.      – Annyit nem voltál távol. Legyél türelmes, hiszen még csak most tanul bele a dolgokba, miközben a komornája is nevelésre szorul – felelte édesanyám, szeméből türelemre intés kérelme tükröződött.      – Csak melyikük neveli a másikat? – sóhajtottam kellemetlen érzésekkel telve, egy pillantást vetve az ablakon keresztül látható épületek felé. Akkor már aggódni kezdtem a negyed órán belül megtörténő hazatérésem kapcsán.      – Látja fiam, ezzel sem kell foglalk

Békebeli fanfiction részlet #15 (Szer'usz világ, A Barnum-rejtély alternatív folytatása, Richárd szemszögéből)

Mindörökké várni, valami érdekesre, valami újra, de addig sem lehet ölbe tett kézzel ücsörögni, főleg, ha váratlan történet motoszkál a fejben. Ezzel a történettel kapcsolatban pedig még sok kérdés nyitott, mivel pontos hónapot, napot csak a következő kötet megjelenése után kaphat. (emiatt nem kőbe vésett a történet, valószínű lesznek szituációk, amik el fognak térni a lehetséges, eredeti történetszáltól) Meséljen ismét Ambrózy báró, hiszen ritka Tőle, hogy szóra bírható. Buda, Ambrózy-villa 1901. Legelőször a kutya ugatása, ezzel együtt István kiabálása verte fel a villa kísérteties csendjét. Ahogyan Terka néni megjósolta, hogy napokon belül fel kell bukkannia Milinek és komornájának, emiatt a drága szakácsnénk próbált rávenni, hogy ha sikerült kilábalnom az ágyból, talán méltóztatok rendesen fogadni haza a feleségem. Viszont, mikor az ebédem felhozta Terka néni, rámutatott, hogy nem a többnapos borostám rendbetételére célzott, hanem a szobámra. Kisfiús értetlenséggel néztem körbe a

Békebeli fanfiction részlet #4 (A Rudnay-gyilkosságok, Richárd levele)

A Rudnay gyilkosságok között elrejtőzött egy titok, ami nem biztos, hogy hasonló témával és stílussal kecsegtetett volna… de akár erről is szólhatott volna a felemlegetett levél. Az üzenet természetesen maradt egyszerűbb és olvashatóbb betűtípusban. Aki olvasta már a könyvsorozat második kötetét, minden valószínűséggel érteni fogják. (Lehet keresgetni a kifejezéseket, amiket a könyvből csempésztem bele.) Kedves István bátyám! Az utóbbi időben nem volt alkalmam tollat ragadni, de itt az idő, hogy meséljek, mert bizony, van miről. Tudom, régen írtam levelet, most is csak egy lélegzetvételnyi időm engedi meg ezt a testvéri kötelességet. Holnap utazok Triesztbe, még akkor is, ha ma este alaposan ellátták a bajom, saját figyelmetlenségem következtében. Talán úgy lesz a tiszta sor, ha megírom, mi vezetett el egészen odáig, hogy már a bőröm is vásárra vittem, hogy másokon segítsek. Természetesen élek és virulok, bagatell dolog pár ökölcsapás miatt megtántorodnom, főleg, ha jó nyomon járok. Tö